Hrek : Sebessgnvels DarkBASIC-ben - I. rsz |
Sebessgnvels DarkBASIC-ben - I. rsz
::Lers:: 2004.06.19. 14:43
Elfordulhat, hogy programunk valami miatt irrelisan lelassul. A lassuls kidertsre, illetve megelzre a kvetkez cikksorozat prbl segtsget nyjtani.
Mtrixok Ez elmletileg egy remek dolog, a DarkBASIC egyik remek tlete, s viszonylag knnyen s gyorsan kszthetnk velk terepet. A gyakorlatban viszont tlsgosan is lass, mivel 1-1 mtrix rengeteg polygont hasznl...
Mirt? Minden mtrix elemekbl pl fel, minden elem 2 hromszgbl ll, ezek a hromszgek pedig alapesetben dupla-oldalak. Ezek alapjn egy mtrix egyetlen eleme 4, polygonbl pl fel, ami egy 10x10 elembl ll talaj esetn 400polygont jelent.
Mi a teend? Idnknt segthet, ha kikapcsoljuk a mtrixok dupla-oldal megjelentst(set matrix parancsnl a cull kapcsol). Esetenknt azonban jobban jrunk, ha mtrixok helyett inkbb modelleket(.x, .3ds) hasznlunk talaj megjelentsre. Persze ez jelentsen megnehezti a dolgunkat, de cserbe sebessgnvekedst rhetnk el.
Textrk A mtrixokhoz, illetve objektumokhoz hasznlt textrink esetenknt jelentsen lelassthatjk programunkat...
Mirt? Gyakran elfordul hiba a tlsgosan nagy textrk hasznlata. A program ltal betlttt kpek bitmap formjban a VRAM(Video memria)-ba kerlnek, s esetenknt tl nagy helyet foglalnak el ms mveletek ell. Ezenkvl a mintaszeren felhasznlt(pl. mtrixok textrzsnl) nagyobb mret kpeket a programnak tlsgosan sokszor kell ciklusonknt megjelentenie, ami szintn lassulst eredmnyez.
Mi a teend? Elssorban hasznljunk kisebb felbonts kpeket. Szintn ajnlott a mipmap(set object texture, s set matrix texture parancsok) hasznlata. A mipmap sorn a program a betlttt kpekbl tbb felbontsban msolatokat kszt, futs kzben pedig a kamertl tvolabb es textrknak a tvolsgnak megfelelen a kisebb msolatt rendereli.
Primitvek A DarkBASIC mindkt verzija rendelkezik parancsok segtsgvel ltrehozhat, gynevezett primitvekkel. Lehetleg kerljk ezek hasznlatt, mert jelentsen cskkentik a sebessget.
Mirt? Ezek az objektumok meglehetsen sok polygonbl plnek fel.
Mi a teend? Hasznlj modellez programokat hogy elkszthesd sajt modelljeidet. Az gy elksztett modellek jval kevesebb polygonbl is llhatnak, minsgi romls nlkl.
"Color object" Ha tl sok objektumot sokle sznben hasznlsz, akkor az irrelis lassulshoz vezethet.
Mirt? A DarkBASIC a kvetkez kppen sznezi az objektumokat: A megadott rgb rtkkel kszt egy textrt, s ezzel aztn letextrzza a megadott objektumot. Ezek a textrk nincsenek mipmappolva, s ltalban szksgtelenl nagy mretek.
Mi a teend? Ksztsd el a sajt, egyszeren kisznezett textrdat, s ezzel textrzd le az objektumodat.
|