Plyatervezs DB projektekhez Mapper-el |
Seeting |
2006.04.30. 18:57 |
Sokan a jrnak gy a Dark Basic Pro kderek kzl, hogy belevgnak a jtkukba, megrnak hozz egy motort, de aztn mikor mr a plyamodellezsre kerl a sor, elakadnak szoftver hinyban. Ezt szrevtelekbõl s tapasztalatokbl merem lltani . Persze lteznek nagyon j plyaszerkesztõ programok ezekre a clokra (Valve Hammer, Q3 Radiant), de ezek nem magyar nyelvûek s radsul a hasznlatuk is bonyollt. A most kvetkezõ cikkben egy vadonat j, univerzlis s easy-to-use plyaptõ eszkzzel fogtok megismerkedi, a Mapper-el... ;)
|
Helyi hlzat (LAN) s FTP protokoll hasznlata DB Pro –ban |
Seeting |
2006.04.30. 18:53 |
Rengeteg dolog bizonytja mr, hogy a Dark Basic Professional mennyire sokszn s fejlesztbart. Egy rgebbi cikkben rtam a program multiplayer lehetsgeirl, de ez fleg az internetes jtkra vonatkozott. Most itt az ideje, hogy megismerkedjnk, hogy mire kpes a DBP helyi hlzaton (LAN), illetve azt is kielemezzk majd, hogy mik a szmottev klnbsgek egy internetes s egy LAN-os jtk kztt, amit a programoznak egy „multis” projekt fejlesztse sorn rdemes ismernie. Sor kerl majd, egy kisebb, 2D-s helyi hlzatos akcijtk elksztsre is. De mieltt mindezekbe belevgnnk, ismerkedjnk meg a fejleszt eszkz FTP-s lehetsgekkel.
|
Egy multiplayer jtk felptse DB Pro-ban |
Seeting |
2006.04.30. 18:51 |
Quake 3 megjelense ta sorra kszlnek olyan jtkok, amik csak s kizrlag multiplayer jtkmdban jtszhatk. Ilyenek pldul az Unreal Tournament, Counter Strike, World of WarCraft, stb… Az az tudat, hogy egy msik jtkos ellen vagy ppen az õ oldaln kell harcolni, egy fantasztikus jtklmnyt szl. Az ilyen jtkokat imdjuk, de mindenki tudja, hogy a jtszsnl mr csak a fejleszts jobb ! Akkor nzzk, hogyan is kell egy ilyet elkszteni...
|
Egy sszetettebb FPS jtk DB Pro-ban |
Seeting |
2006.04.30. 18:50 |
Az elõzõ, FPS jtkok elksztsvel foglalkoz cikkben megismerhettk a jtkfajta tulajdonsgait, felptst, s elksztettnk hrom nlklzhetetlen alprogramot. Kzkvnatra megrkezett a cikk folytatsa! Ebben a rszben tovbbfejlesztjk az eddig elkezdett FPS-nket, szval aki mg nem olvasta az elõzõ rszt, az mg ne kezdjen bele ebbe, mert nem fogja rteni a jtk gondolatmenett. Most olyan alprogramokat fogunk hozzadni a motorhoz, hogy az kpes legyen menet kzben mozgatni az aktulis fegyvert, tudjon a felhasznl ugrani, klnbzõ felttelek hatsra beremegjen vagy ppen elmosdjon a kamera, s megismerkednk a Newton alapszinten nevû fizikai dll-el is . Mivel ebben a cikkben az elõzõnl bonyolultabb forrsok szerepelnek, ezrt a cikket inkbb a mr kezdõ szintnl magasabban lvõ Dark Basic programozknak ajnlom. Lssunk neki...
|
Egy FPS jtk alapjai Dark Basic Pro-ban |
Seeting |
2006.04.30. 18:49 |
A mai jtkpiac legnpszerûbb jtkfajti kz tartoznak a First Person Shooter-ek, azaz az elsõ szemlyû lvldzõs jtkok. A legtbb jtkos imdja ezeket, mert kilheti bennk rejtett agressziit , persze van aki csak szimpln a jtklmnyrt szereti. A legtbb forradalmi technolgit a jtkvilgba ez a kategria szli meg (lsd: quake motorok; unreal technology; source engine). Egyszval egy FPS-t majdnem mindenki szeret. Ez lehet annak az oka, hogy a legtbb lelkes kezdõ amatõr csapat egy ilyen jtk fejlesztsbe kezd, s ltalban bele is bukik hiszen egy ilyen program elksztse rengeteg idõt s energit vesz ignybe. A legtbb amatõr csapat mgis inkbb a tapasztalat hinytl szenved, s ezrt nem rnek el sikereket. Rajtuk szeretnk segteni ezzel a cikkel, hogy knnyebben megrtsk hogyan is pl fel egy ilyen jtk.
|
DarkBASIC gyorstalpal |
VT |
2006.04.30. 18:47 |
Ez a cikk a Jtkfejleszts Dark Basic nyelven - 1. rsz c. cikkem rvidtett, tszerkesztett vltozata. Cl a gyors bemutats: a tematika megegyezik, viszont kevesebb rszletre tr ki, kevesebb a plda. Azoknak kszlt, akinek nincs idejk vgigolvasni az eredeti cikket (illetve elrettent hosszsgnak talljk), vagy csak a lnyegre kvncsiak, gyors megoldsokra egy program rsa kzben. Igyekszem az egyszersget szem eltt tartani, mindenesetre ajnlom a kt cikk egyttes hasznlatt: Ha nem vilgos valami a rvidtett vltozatban vagy nem tallsz egy problmra megoldst, nyugodtan lapozd fel a hosszabb vltozatot. A fejezetek vgn kirtam a hossz vltozat melyik rsze foglalkozik a tmval. Remlem hasznos segtsget nyjt ez a cikk, j olvasst!
|
Bevezet |
FZoli |
2004.07.12. 08:34 |
Ebben a rszlegben tutorialok segtsgvel szeretnm megknnyteni a munktokat, s legyen akr programozssal(DarkBASIC), akr modellezssel vagy 2D grafikval kapcsolatosan krdsetek, itt elbb utbb megtalljtok majd... Minden cikk fejlcnek jobb oldaln megtallhatjtok a program nevt, amihez a tutorial kszlt, illetve zrjelben egy 1-5-ig terjed szmot. Ez az rtk jelli a nehzsget. |
|